ARREMBAWI

 
    Syahal Sa3ah Dhaba


    Berhubung

    Jalinan
    Borak Baik-Baik



    Pelawat
    IKLAN TAK BERBAYAR
    Diyalna.com Commercial Ehoza.com - Global Information Community Photobucket
    Other things
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.
    Sihat VS Sihat
    Wednesday, May 6, 2009

    Bismillah wassolatu Wassalamu 3ala Rosulillah..
    Sekarang ini kita asyik dengar pasal sakit.Ada yang sakit jenis b
    erbahaya ada yang jenis tak berbahaya..Tapi dia doa agar di jauhkan dari semua sakit yang membawa kemudaratan kepada kita.Tapi kita tidak boleh untuk menolak secara total kerana Allah menjadi kan sakit itu menyedarkan kita dan menghapus kan segala dosa-dosa kita yang telah lampau.Sekarang ini kita dengar tentang sakit selesema B*B*.Bila dengar pon kita dah takut.Memang B*B* ni biasa nya membawa mudarat kepada kita.Tapi alhamdulillah setakat ini tiada lagi kes di Malaysia.Doa agar Malaysia di jauhkan dari segala penyakit.Itu lah hikmah dari pengharaman Makhluk Allah ini.Sebab ianya banyak membawa mudarat kepada manusia.Tapi manusia ni biasa lah.apa yang di larang itu lah yang nak di lakukan.Semalam baru aku pulih dari demam.Lenguh2 badan masih lagi terasa.Tapi alhamdulillah lepas makan ubat tidor kejap dan terus berpeluh di campur dengan cuaca yang kian panas di Morocco ini membuat kan aku senang sekali berpeluh sewaktu tidor.Walaupon kini belum lagi masuk musim panas sepenuhnya tetapi bahangnya sudah pon terasa.Malam pon susah nak tidor.kadang2 tido lepas subuh.tambah2 lagi subuh sekarang ni masuk pukul 3.50 pagi.kadang2 terus je sampai subuh baru tido.tak pa lah.Ni adalah tahun akhir aku merasakan musim panas di sini.InsyaAllah.Dan peperiksaan kini sudah sampai di gerbang pintu masuk Universiti Ibnu Tofail.Dan kelas Ustaz Ziadi telah pon berakhir.Sebab beliau akan berangkat untuk rehlah ilmiah.(katanya).


    Qasim el-Idrisi.Banyak jasa dia kat orang melayu.Tolong ajar dalam pelajaran.Apa pon Qasim,Ana antadhirukum fi malizia.La tansa..Thisolli ana ba3da wasalta fi malizia.sofi?(Qasim hajat nak datang Malaysia lepas habis Master)..Masyi Musykil qasim.marhaba ila biladika thani.

    Ustaz Mujibullah yang telah selamat sampai di Malaysia..Ustak Jie.Jange lupo pesa kawe.
    Hantar kad..


    posted by Muhammad Iskandar Shah Bin Ab Ahmid @ 5:02 PM  
    1 Comments:
    • At May 7, 2009 at 5:51 AM, Anonymous kenitra1975 said…

      ekau dah pencen fotopages ko?

      :-D

      Entryku kali ini

      Secawan air sekeping roti
      Pengalas perut diwaktu makan
      Digerakkan hati ingin bercuti
      Rupanya kebaikan TUHAN suratkan

       
    Post a Comment
    << Home
     
    Tuan Rumah

    Name: Muhammad Iskandar Shah Bin Ab Ahmid
    Home: Kenitra, Morocco
    About Me: -Lahir di Hosp Tampin,menetap di Kg Bongek Tengah,Rembau Negeri Sembilan,Sekarang di Univ Ibn Tofail,Kenitra Morocco..
    See my complete profile
    Diri Ku
    Nama di beri Muhammad Iskandar Shah bin Ab Ahmid arrembawi Assyafie.Arrembawi menandakan saya dari daerah Rembau negeri sembilan dalam bahasa Arab huruf "Ya" menandakan ya nisbah yang mane menisbahkan dirinya kepada sesuatu.contohnya malizie."zie"adalah huruf Ya menandakan dia adalah dari Malaysia.ada pon Assyafie menandakan diriku ini adalah bermazhab syafie.bukan lah menandakan saya adalah seorang yang taasub mazhab.di lahirkan di Hospital besar Tampin negeri sembilan.Dan Menetap di Kg Bongek Tengah Jalan Masjid Lama Rembau Negeri sembilan .Pernah Menuntut ilmu di Tadika Kemas Kg Bongek Tengah kemudian di Sekolah Kebangsaan Undang Rembau, Dan sewaktu Tingkatan 1 merupakan perjalanan ku yang pertama dalam dunia nih.aku berkenalan dengan seorang Ustaz lepasan dari Mekkah yang Bernama Ustaz Hj Rosli Bin Saleh. Beliau merupakan Anak murid kepada Tuan Guru Haji Ali yang mana merupakan Mudir Di Pondok Siliau.Ustaz Hj Rosli menuntut di Mekah bertalaqi dengan seorang syeikh di Masjidil Haram. Dan Kemudian Di Sekolah Menengah Rendah Agama Rembau dan selepas PMR melanjutkan pelajaran ke Maahad Ahmadi Gemencheh Negeri Sembilan Darul Khusus,dan Selepas SPM aku melanjutkan pelajaran ke University Of Ibn Tofail Morocco
    Artikel
    Archives
    Tautan Sahabat
    My Family
    Tautan Akhawat
    Sahabat Lain Negara
    Photographer and My Friend
    Powered by

    BLOGGER

    © 2005 ARREMBAWI Blogger Templates by Isnaini Dot Com