ARREMBAWI

 
    Syahal Sa3ah Dhaba


    Berhubung

    Jalinan
    Borak Baik-Baik



    Pelawat
    IKLAN TAK BERBAYAR
    Diyalna.com Commercial Ehoza.com - Global Information Community Photobucket
    Other things
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.
    Monday, December 1, 2008
    Rakan Sepermainan..

    Assalamualaikum

    Erm..sekarang ni Morocco seperti biasa je..bulan 12 adalah bulan paling sedap untuk berbungkus di dalam selimut tebal (lihaf) di tambah lagi dengan Sleeping beg memang takkan keluar kalau tak de urusan..sejak kebelakangan in,Morocco di timpa hujan lebat,tidak seperti Musim yang sebelum nya..hanya angin dan panas menjadi permainan kami..huhu..tapi tahun ni hujan adalah permainan kami..dalam beberapa Minggu sahaja kami akan menghabis kan semester 5 sebelum tiba nya semester 6 iaitu semester akhir aku berada di bumi Maghribi sebelum aku membawa pulang diri ku ini ke Malaysia.insyaAllah..hanya Doa sahaja yang dapat ku pinta daripada rakan-rakan sekalian..semoga Tahun akhir ni berakhir dengan kejayaan agar aku dapat menyampaikan ilmu apabila aku pulang ke Malaysia..insyaAllah.biasa lah..yang datang pasti akan kembali..(yang datang Morocco pasti akan pulang ke Malaysia)..lepas tu pelajar baru lah pula yang akan menjadi pewaris ilmu di maghribi nih..
    Ketika aku belek (tengok) blog kawan-kawan aku yang pernah bersekolah di Maahad Ahmadi Gemencheh dulu,tetiba aku terbaca blog kawan aku nih.Muhammad Asri bin Jani..merupakan salah sorang kembar aku di Maahad..(sebab lahir tarikh yang same je..muke lain2)huhu..asri ni boleh di anggap seorang yang happy go lucky lah..sebab tak penah marah.tapi selalu merajuk.kui3x..die lah yang mengingat kan aku akan pengalaman kat maahad..walaupon 2 tahun setengah (1/2) tapi bagi aku Maahad merupakan tempat yang paling best aku rasekan..jumpe kawan-kawan dan tempat yang pertama aku duduk Asrama..di asrama lah paling banyak citer.mane tak,malam-malam je balik prep bukan tido..kekadang siap boleh ziarah menziarahi satu sama lain..biasa lah merapatkan ukhwah sesama kawan.huk3x...yela.dalam kelas aku je hanya ada 14 orang lelaki..tu lah kawan.same belaja,sama main,sama gaduh semua nya adalah..
    tapi bile dah berpisah,baru lah tau betapa best nye dorang ni..insyaAllah geng..ade rezeki kite jumpe tahun depan.insyaAllah..doakan kami kat sini supaya di permudahkan segala urusan..amien..
    Ni baru ade sepuluh..yang baki lagi empat tak kelihatan..sebab ape??ponteng kelas..huhu...tak de lah..ni adalah kire-kire hari last kami kat maahad..
    Duduk kiri:Ubai,Aku,Faru,Ijad,Mujahid
    berdiri kiri:Ridhwan,Asri,Halim,Faisal,Syidantambahan..Anas,Zaki,Hazmi..tu lah 3 orang yg tercicir..
    Gambar ni hampir keseluruhan ade dalam gambar nih..cume yang tak de ialah Syamim..mim..mane ko???huh..ape pon..sekarang yang tinggal memori je..bende yang dah berlalu tak boleh nak di kembalikan lagi..sebab tu kite kene gunakan mase dengan sepenuhnya..
    Allah bersumpah dengan menggunakan masa..
    Allah berfirman:Demi Masa,sesungguhnya Manusia adalah dalam kerugian..
    memang benar..sekiranya kita tak gunakan masa dengan sempurna pasti kita akan menyesal kelak..mula lah ade yang kata "nyesalnya aku tak bace buku semalam"bile tibe time pekse..huhu..
    oklah..semoga berjumpa di entry lain..insyaAllah..
    to All my friends..semoga berjumpa lagi..insyaAllah..
    posted by Muhammad Iskandar Shah Bin Ab Ahmid @ 8:04 AM  
    0 Comments:
    Post a Comment
    << Home
     
    Tuan Rumah

    Name: Muhammad Iskandar Shah Bin Ab Ahmid
    Home: Kenitra, Morocco
    About Me: -Lahir di Hosp Tampin,menetap di Kg Bongek Tengah,Rembau Negeri Sembilan,Sekarang di Univ Ibn Tofail,Kenitra Morocco..
    See my complete profile
    Diri Ku
    Nama di beri Muhammad Iskandar Shah bin Ab Ahmid arrembawi Assyafie.Arrembawi menandakan saya dari daerah Rembau negeri sembilan dalam bahasa Arab huruf "Ya" menandakan ya nisbah yang mane menisbahkan dirinya kepada sesuatu.contohnya malizie."zie"adalah huruf Ya menandakan dia adalah dari Malaysia.ada pon Assyafie menandakan diriku ini adalah bermazhab syafie.bukan lah menandakan saya adalah seorang yang taasub mazhab.di lahirkan di Hospital besar Tampin negeri sembilan.Dan Menetap di Kg Bongek Tengah Jalan Masjid Lama Rembau Negeri sembilan .Pernah Menuntut ilmu di Tadika Kemas Kg Bongek Tengah kemudian di Sekolah Kebangsaan Undang Rembau, Dan sewaktu Tingkatan 1 merupakan perjalanan ku yang pertama dalam dunia nih.aku berkenalan dengan seorang Ustaz lepasan dari Mekkah yang Bernama Ustaz Hj Rosli Bin Saleh. Beliau merupakan Anak murid kepada Tuan Guru Haji Ali yang mana merupakan Mudir Di Pondok Siliau.Ustaz Hj Rosli menuntut di Mekah bertalaqi dengan seorang syeikh di Masjidil Haram. Dan Kemudian Di Sekolah Menengah Rendah Agama Rembau dan selepas PMR melanjutkan pelajaran ke Maahad Ahmadi Gemencheh Negeri Sembilan Darul Khusus,dan Selepas SPM aku melanjutkan pelajaran ke University Of Ibn Tofail Morocco
    Artikel
    Archives
    Tautan Sahabat
    My Family
    Tautan Akhawat
    Sahabat Lain Negara
    Photographer and My Friend
    Powered by

    BLOGGER

    © 2005 ARREMBAWI Blogger Templates by Isnaini Dot Com